Ramele RIO –RIB au fost proiectate pentru funcţionare în regim împins-tractat (push-pull) fără a fi necesară mutarea locomotivei dintr-un capăt în celălalt. Rama reversibilă poate fi compusă din maximum 9 unităţi, una dintre ele având post de conducere (cabină mecanic), un vagon de capăt fără post de conducere precum şi unul sau mai multe vagoane intermediare.
Rama tip Rio a fost modernizată după cum urmează:
- echiparea ramei cu sistem PLC (automate programabile) care permite funcţionarea automată a încălzirii trenului, iluminare, deschidere uşi şi intercomunicaţii între vagoane
- montarea de convertizoare statice pentru serviciile auxiliare de încărcare baterii acumulatori, unităţi de aer condiţionat (20 kW) şi rezistenţe încălzire compartimente
- sistem integrat de încălzire prin grup de rezistenţe (2x9,9 kW)
- sistem de monitorizare a parametrilor de încărcare acumulatori (temperatură, curent/tensiune încărcare) prin afişaj digital existent pe fiecare dulap electric de automatizare
- sistem audio informare şi "media play" pentru călători
- panouri digitale informare călători
- sistem comunicare WIFI pentru călători
- sistem video supraveghere interior vagoane
- sistem dual de încălzire compartimente prin unităţile de aer condiţionat comutate pe regim de încălzire şi grupuri de rezistenţe montate sub scaunele pasagerilor
- montare surse de energie dotate cu convertizoare statice
- montarea de prize 220 V ca pentru alimentare computere personale călători
- modernizarea şi ergonomizarea pupitrului de comandă din cabina mecanicului astfel încât acesta are acces la toti parametrii funcţionali ai locomotivei
- posturile de conducere din cabina mecanicului sunt dotate cu un afişaj cu grafica color ce permite afişarea parametrilor de tracţiune şi frânare, precum şi starea echipamentelor locomotivei
- montarea de scaune ergonomice pentru compartimentele de călători